Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 28 marca 2024 17:21
Przeczytaj!

Sklep internetowy - jak się przygotować do otwarcia e-biznesu.

Branża e-commerce sukcesywnie, z roku na rok się rozwija. Związane jest to m. in z faktem, że obecnie założenie e-sklepu jest o wiele prostsze niż jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu. Dzięki dostępnym narzędziom uruchomienie sklepu zajmuje dużo mniej czasu i jest dostępne dla każdego, również osób bez przygotowania informatycznego.
  • 22.01.2021 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Sklep internetowy - jak się przygotować do otwarcia e-biznesu.

Na rynku mamy wiele rozwiązań dla laików czyli osób, które nie znają się na programowaniu. Dzięki platformom sprzedażowym oferującym gotowe rozwiązania do e-handlu, aby stać się właścicielem sklepu wystarczy mieć pomysł, produkt lub usługę i w jedno popołudnie możemy uruchomić e-sklep.

Niestety nadal wiele osób sądzi, że samo otworzenie sklepu spowoduje, że zaczną zarabiać kokosy. Tak niestety nie jest. Uruchomienie sklepu internetowego to dopiero początek, często dość wyboistej drogi, prowadzącej do sensownych zarobków. Samo uruchomienie sklepu, bez pomysłu i długofalowego planu działania w zakresie promocji zazwyczaj skutkuje jeszcze szybszym jego zamknięciem. Aby odnieść sukces w e-handlu trzeba przede wszystkim dokładnie zastanowić się, w jaki sposób planujemy dotrzeć do Klienta, czym go zachwycić i dlaczego ma kupić właśnie u nas. Tworząc sklep musimy patrzeć na niego nie z własnej perspektywy ale właśnie oczami osoby kupującej. Nawet jeśli stworzymy zachwycający wyglądem oraz jakością zdjęć produkt, który okaże się trudny do przebrnięcia dla kupującego to niestety nie odniesiemy sukcesu w e-biznesie. Niby są to rzeczy oczywiste, dlaczego więc w sieci jest tak dużo sklepów całkowicie niefunkcjonalnych, gdzie proces od momentu znalezienia produktu do sfinalizowania zakupów trwa i przypomina wycieczkę po labiryncie? Między innymi dlatego, że często osoby zlecające wykonanie sklepu powierzają to ludziom, którzy co prawda mają pojęcie o obsłudze oprogramowania ale brakuje im wyobraźni i chęci spojrzenia na sklep oczami kupującego.

Jeśli więc zamierzasz uruchomić sprzedaż w sieci proponuję Ci abyś sam stworzył swój sklep. To na prawdę nie jest takie trudne, a dzięki temu, że sam go stworzysz będziesz wiedział jak funkcjonuje, będziesz potrafił reagować na potrzeby Twoich Klientów, po prostu będziesz niezależny.

Jeśli nie masz wiedzy programistycznej, możesz skorzystać z możliwości jakie daje WordPress i dedykowana sklepom wtyczka WooCommerce. To intuicyjne narzędzie, dzięki któremu jesteś w stanie sam stworzyć swój sklep internetowy - do tego jest to narzędzie dostępne bezpłatnie. Pieniądze, które wydałbyś na zlecenie wykonania sklepu przeznacz na dobry kurs WooCommerce - jest ich w sieci na prawda sporo, oraz na działania marketingowe, które pozwolą Ci wypromować Twój e-biznes. Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat tego jak tworzy się sklep w oparciu o WooCommerce i jak łatwo się nim zarządza zapoznaj się z artykułem Jak założyć sklep internetowy, dostępnym na Jak Zrobić Stronę. Jestem pewien, że po przeczytaniu tego wpisu będziesz wiedzieć czy jesteś w stanie podjąć się stworzenia własnego e-sklepu.

Chcąc odnieść sukces w branży e-commerce przygotuj się dobrze do tej drogi. Znajdź produkt lub usługę, z którą chcesz wyjść do Klienta, zastanów się co powoduje, że Twoja oferta będzie atrakcyjna i odróżni Cię od konkurencji. Możliwie najdokładniej zdefiniuj swojego Klienta. Wypisz wszystkie jego cechy: kim jest: płeć, wiek, zawód, status społeczny, gdzie mieszka: wieś, miasto, duże miasto, jak spędza czas wolny: jakie ma hobby, czym się interesuje, itp. Im więcej wypiszesz tych informacji tym lepiej. Pomogą Ci one nie tylko stworzyć wygląd sklepu ale również zdefiniować sposoby wysyłki towaru, płatności a przede wszystkim kanały jakimi będziesz docierał do swoich potencjalnych odbiorców. Kiedy już stworzysz swój e-sklep i uruchomisz pierwszą kampanię marketingową przyjdzie czas na weryfikację Twojego pomysłu. W tym celu pomogą Ci narzędzia raportujące ilość wizyt w sklepie, średni czas jaki osoby w nim spędzają, konwersja oraz ilość porzuconych koszyków. Na tej podstawie będziesz planować swoje kolejne ruchy.

Sklep internetowy to bardzo fajny pomysł na biznes, jeśli jednak ma on przynieść wymierne korzyści musisz potrafić analizować i wyciągać wnioski z danych dostarczanych Ci przez system do monitorowania sprzedaży. 

Powodzenia!

Materiał zewnętrzny