Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 15:28
Przeczytaj!

Dla kogo jest pozycjonowanie stron internetowych?

Skuteczny sposób na promocję firmy w sieci, jaki niewątpliwie stanowi pozycjonowanie stron, sprawdzi się w przypadku większości przedsiębiorstw, które prowadzą własny firmowy serwis lub sklep internetowy. Odpowiednia widoczność domeny w wynikach wyszukiwania przekłada się na zwiększenie liczby jej odwiedzin, co sprzyja pozyskiwaniu nowych klientów. Wyjaśniamy, kto powinien skorzystać z usług SEO, przybliżając najważniejsze rodzaje pozycjonowania.
  • 30.09.2020 15:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Dla kogo jest pozycjonowanie stron internetowych?

Jakie strony internetowe warto pozycjonować?

Na początek dobra wiadomość - praktycznie każdy biznes w sieci można promować poprzez pozycjonowanie stron internetowych. Kampania SEO stanowi skuteczne wsparcie marketingowe dla wszystkich najpopularniejszych stron i przedsięwzięć internetowych, takich jak m.in.:

- firmowa strona www, wizytówka,

- sklep online,

- blog lub zaplecze,

- portal z ogłoszeniami,

- strona rezerwacyjna, porównywarka usług,

- strony typu One Page, Landing Page.

Warto zwrócić uwagę również na fakt, iż pozycjonowanie stanowi skuteczne wsparcie małych firm, działających na skalę lokalną, ogólnopolskich przedsiębiorstw, jak i podmiotów chcących zaistnieć na rynku międzynarodowym.

Lokalne pozycjonowanie stron

Przedsiębiorcy prowadzący biznes na terenie jednego miasta, dzielnicy lub osiedla, powinni postawić na pozycjonowanie lokalne, które pozwala docierać do odbiorców realnie zainteresowanych ich ofertą. Przewaga strategii local SEO nad pozycjonowaniem ogólnopolskim wynika m.in. z niższych kosztów kampanii oraz mniejszej konkurencyjności poszczególnych słów i fraz kluczowych. To z kolei pozwala szybciej cieszyć się efektami pozycjonowania.

Pozycjonowanie ogólnopolskie

Firmy chcące zaistnieć na rynku krajowym powinny wybrać ogólnopolskie pozycjonowanie stron. Taka forma promocji będzie odpowiednia m.in. dla sklepów internetowych oraz pozostałych podmiotów z sektora e-commerce, a także firm, dla których witryna stanowi podstawowy kanał komunikacji z klientami. Inwestując w pozycjonowanie ogólnokrajowe, należy nastawić się na dłuższy czas oczekiwania na efekty. Wynika to z większej konkurencyjności poszczególnych branż. Warto jednak być cierpliwym, ponieważ odpowiednio zaprojektowana i właściwie wdrożona kampania SEO może wygenerować trwały wzrost sprzedaży nawet o kilkaset procent.

Pozycjonowanie międzynarodowe

Postępująca globalizacja sprzyja wchodzeniu firm na rynki zagraniczne. Skutecznym wsparciem takiej operacji może być pozycjonowanie stron internetowych w ujęciu globalnym. Specjaliści SEO dopasowują strategię oraz zakres działań do zasięgu geograficznego ekspansji, oraz celów biznesowych marki. Inwestując w globalne pozycjonowanie, należy liczyć się z wyższymi kosztami kampanii oraz koniecznością wykonania bardziej zaawansowanych prac związanych z optymalizacją strony www.

Podsumowując, pozycjonowanie stron stanowi skuteczny sposób promocji w sieci wszystkich serwisów oraz większości biznesów, niezależnie od ich specyfiki oraz skali działalności. Na optymalizację strony nigdy nie jest za późno, jednak warto o niej pomyśleć już na etapie tworzenia portalu lub sklepu internetowego.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Materiał Partnera