Marketing w wyszukiwarkach nie przynosi rezultatów? Czas na audyt!

  • 04.02.2021, 15:00
  • Grupa Tipmedia
Marketing w wyszukiwarkach nie przynosi rezultatów? Czas na audyt!
Choć internet zapewnia dostęp do sporej liczby narzędzi marketingowych, ich obsługa nie jest tak łatwa, jak może się wydawać. Popełniane błędy szybko odbijają się na skuteczności prowadzonych strategii promocyjnych, a po pewnym czasie sprawiają, że stają się one bezużyteczne. Co w takiej sytuacji warto zrobić? Rozwiązaniem wydaje się audyt, który pozwoli odkryć wszelkie nieścisłości i skorygować prowadzone działania.

 

Na czym polega audyt SEO? Po co jest prowadzony?

Biorąc pod uwagę specyfikę audytu, należy określić go mianem analizy – przeprowadzanej zarówno na stronie internetowej, jak i poza nią. Służy ona sprawdzeniu, jak wyszukiwarka „widzi” witrynę. Pozwala określić jej pozycję w wynikach wyszukiwania, a także sposoby wykorzystania jej potencjału w kontekście marketingowym. Audyt SEO ułatwi więc wybór odpowiedniej strategii. Przyniesie również informacje na temat tego, czy prowadzone do tej pory działania okazały się skutecznie czy też nie.

Wszystko to sprawia, że audyt SEO warto zlecić w różnych momentach „życia” strony. Nie tylko przed opracowaniem pierwszej strategii, ale też wtedy, gdy pojawi się konieczność wprowadzenia niezbędnych zmian w dotychczasowych czynnościach.

Kto wykonuje audyt SEO? Kogo prosić o pomoc?

Jak łatwo można się domyślić, wspomnianą wyżej analizę powinien przeprowadzić zewnętrzny podmiot, który jest w stanie obiektywnie ocenić dotychczasowe działania oraz specyfikę i potencjał strony www. Z tego też powodu, audyty realizowane są przez agencje marketingowe pokroju AFTERWEB, których zadaniem jest dokładne sprawdzenie wszystkich kwestii mający wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce.

Po skończonym audycie przygotowywany jest raport, w którym znaleźć można ewentualne mankamenty oraz zalecenia dotyczące dalszych starań marketingowych. Jakie dokładnie elementy zostają poddane ocenie? Wymienić należy między innymi:

  • budowę odnośników,
  • meta tagi,
  • prędkość ładowania się strony,
  • treść (ze szczególnym uwzględnieniem ewentualnego duplikowania tekstów),
  • widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych,
  • optymalizację witryny.

Audyt SEO off-site – na czym polega?

Jak już zostało wspomniane, analiza wykonywana jest nie tylko na stronie internetowej, ale również poza nią. Mowa tu o sprawdzeniu wszelkich czynników zewnętrznych, które mogą mieć wpływ na widoczność witryny w sieci. W tym celu wykorzystywane są specjalistyczne narzędzia analityczne, które pozwalają ocenić, jak oddziałują one na skuteczność prowadzonych strategii marketingowych.

Kompleksowy audyt SEO zapewnia szereg korzyści – od wykrycia wszelkich błędów w budowie strony i jej promocji, po możliwość sporządzenia planu zawierającego najlepsze techniki, które powinny przynieść pożądane efekty. Biorąc to pod uwagę, audyt SEO wydaje się dziedziną wręcz kluczową dla sukcesu w internecie.

 

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: