Tzw. mokra płyta lub proces kolodionowy to jeden z najstarszych sposobów utrwalania obrazu. Ten zaś – w ramach opisywanej metody – powstaje na szklanej lub metalowej płycie pokrytej warstwą kolodionu, substancji zawierającej światłoczułe halogenki srebra. Charakteryzuje się ona głębią i trójwymiarowością obrazu oraz koniecznością wykonywania całego procesu (od przygotowania płyty do wywołania) w krótkim czasie, zanim warstwa kolodium wyschnie. Proces jest w pewnym stopniu nieprzewidywalny, ponieważ w trakcie obróbki chemicznej mogą powstać różnego rodzaju zacieki i przebarwienia, które nadają powstałym tym sposobem zdjęciom niepowtarzalny charakter. By zaprezentować Państwu jej sekrety proponujemy:
- Wykład nt. fotografii kolodionowej: piątek, 22 sierpnia, godz. 16.00-18.00, wstęp wolny.
- Warsztaty: sobota, 23 sierpnia, godz. 11.00-15.00 (gr. I: 11.00-14.00, gr. II: 14.00-17.00), ilość miejsc jest ograniczona. Obowiązywać będą zapisy, których dokonywać można pod adresem: [email protected]. Udział w zajęciach jest bezpłatny.
Rafał Biernicki – od 2008 r. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików, posiada wieloletnie doświadczenie reporterskie. Od przeszło trzech dekad zajmuje się klasyczną fotografią negatywową, posługuje się kamerami wielkoformatowymi i techniką XIX w. W swojej pracy wysoko ceni sobie użycie technik bezpośredniego zapisu światła. Najczęściej pracuje w technice stykowej (wielkoformatowe negatywy od 13×18 do 40×50 cm) oraz z mokrą płytą kolodionową, a także diapozytywami. Wykonuje czarno-białe odbitki srebrowe, przygotowane zgodnie ze sztuką klasycznej ciemni. Obszar zainteresowań stanowi portret, krajobraz, reportaż, architektura. Wystawy w Polsce, Niemczech, Szkocji, Chinach. Prace artysty znajdują się w prywatnych kolekcjach w Polsce i za granicą.

Napisz komentarz
Komentarze