Zakup mebli biurowych – jakie błędy popełniamy najczęściej? Sprzedawca z Katowic doradza

  • 05.11.2019, 11:00
  • Grupa Tipmedia
Zakup mebli biurowych – jakie błędy popełniamy najczęściej? Sprzedawca…
Zakup mebli biurowych może być bardzo kosztowny, jeżeli nie przygotujemy się do niego odpowiednio. Dobrze jest go dokładnie przemyśleć i zaplanować, gdyż meble biurowe nie należą do najtańszych. Warto zapoznać się z powszechnie popełnianymi błędami, co pozwoli nam w przyszłości ich uniknąć.

Kupowanie bez planu

Jednym z najgorszych błędów, które możemy popełnić przy zakupie mebli do biura jest brak przygotowania planu. Wchodzimy do sklepu, nie wiedząc dokładnie czego chcemy, wskutek czego dokonujemy błędnych wyborów. Może się okazać, że zakupione meble nie pasują wizualnie do całego biura. Bywa też nie pasują wymiarowo.

 

"Kupowanie bez planu może skończyć się nabyciem zbyt dużej ilości mebli. Niestety biuro, do którego wstawimy za dużo mebli sprawia wrażenie mniejszego. Pracownikom bardzo trudno jest się poruszać nie bez potykania się o zbędne krzesła, co sprawia wrażenie chaosu, bardzo utrudnia też pracę." - doradza Marek sprzedawa z Katowic

Brak przygotowanego planu sprawia też, że wynosimy ze sklepu wiele niepotrzebnych rzeczy, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Często okazuje się też, że meble, które nabyliśmy nie sprawdzają się w naszym biurze i konieczna jest ich wymiana.

Problemem może okazać się kupowanie kompletów mebli, kiedy nie potrzebujemy ich wszystkich.

Jeżeli chcemy uniknąć tego typu błędów, koniecznie wypiszmy sobie na kartce jakich mebli potrzebujemy, jakiej ilości, bardzo ważne są również szczegółowe ich wymiary.

Niedostosowanie mebli do potrzeb pracowników

Meble biurowe (http://nonameoffice.pl/) muszą spełniać specyficzne wymagania. Podczas zakupu należy liczyć się z tym, że będą z nich korzystać różni pracownicy. Zakup takich mebli jest trudny, gdyż muszą być one wygodne dla osób o całkowicie odmiennych gabarytach. Nie możemy pozwolić sobie na zakup zbyt niskiego lub wąskiego biurka, gdyż osoby wysokie nie będą mogły przy nim pracować. To samo dotyczy krzeseł.

Jeżeli chcemy uniknąć błędów, powinniśmy inwestować w meble, których parametry można regulować. Świetnym rozwiązaniem są biurka z możliwością regulacji wysokości, gdyż mogą przy nich pracować osoby o różnym wzroście, a dodatkowo sprawdzają się one do pracy na stojąco. Dobrze też, kiedy krzesła z regulowaną wysokością umożliwiają pracownikowi zapisanie ustawień. Dzięki temu nie musi on każdorazowo dostosowywać go do swoich potrzeb.

Nieznajomość przepisów

Zdarza się, że osoby które kupują meble biurowe nie znają przepisów, które określają ich właściwości. To jakie parametry mają mieć meble do biura zostało uwzględnione przez prawo. Zakup mebli, które nie odpowiadają aktualnym przepisom będzie skutkował koniecznością ich wymiany. Przy czym należy liczyć się z tym, że zwrócenie zakupionych mebli do sklepu nie zawsze jest możliwe.

Nieuwzględnienie zasad ergonomii

Osoba kupująca meble do biura musi uwzględniać zasady ergonomii. Są one ważne, gdyż meble biurowe nie tylko powinny wyglądać atrakcyjnie, ale także umożliwiać komfortową pracę. Ergonomia jest tym ważniejsza, im mniejsze biuro posiadamy. Jeżeli kupimy zbyt duże biurka, w naszym biurze może zabraknąć miejsca na szafę. W przypadku, gdy mamy do dyspozycji niewielką powierzchnię, błędem jest kupowanie szafy z tradycyjnymi otwieranymi drzwiami – zajmuje ona bardzo dużo miejsca. Znacznie lepsze z punktu widzenia ergonomii są szafy z przesuwanymi drzwiami. Możemy umieścić obok nich inne meble, a jednocześnie nie będziemy mieli problemu z dostępem do dokumentów. Rozwiązaniem problemu braku miejsca może być również kupowanie mebli na kółkach. Ich zaletą jest to, że możemy mieć je pod ręką, kiedy są nam potrzebne, a odsunąć, kiedy z nich nie korzystamy.

Zapominanie o oświetleniu

Błędem jest również zapominanie, że stanowisko pracy musi być dobrze oświetlone. Warunek ten nie zostanie spełniony, kiedy kupujemy biurka zbyt małe, żeby umieścić na nich lampkę, a obok biurek nie ma wystarczająco miejsca na lampy stojące. Rozwiązaniem problemu oświetlenia jest zakup mebli z wbudowanymi lampami lub miejscem na lampy

Meble biurowe nie mogą być również skonstruowane w taki sposób, że odcinają pracownika od dostępu do dziennego światła. Taka sytuacja może mieć miejsce w przypadku zabudowanych biurek

Niedostosowanie mebli do przeznaczenia pomieszczenia

W wielu firmach funkcjonują recepcje, sale konferencyjne, pomieszczenia jadalne, a nawet strefy relaksu. Takie miejsca wymagają zakupu odpowiednich mebli. Jeżeli kupimy meble nie uwzględniając ich specyfiki, po prostu się one nie sprawdzą. Osoby zmuszone do korzystania z nich nie będą czuły się komfortowo.

Zapominanie o gwarancji

Kiedy kupujemy meble biurowe, powinniśmy upewnić się, czy są one objęte gwarancją. Liczy się dla nas okres gwarancji. Im jest dłuższy tym lepiej. Dobre gatunkowo meble często posiadają długi okres gwarancyjny, gdyż producent jest ich pewien. Krótka gwarancja lub jej brak powinny wzbudzić nasze podejrzenia.

Niestety wiele osób kupuje meble biurowe nie pytając nawet o gwarancję. Kiedy okazuje się, że są one wadliwe lub po prostu nie odpowiadają z jakichś innych powodów, istnieje duży problem z odzyskaniem pieniędzy.

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: